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https://codas.org.br/article/doi/10.1590/2317-1782/20232021122en
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Artigo Original

Auditory assessment and central auditory processing script for preschool children

Roteiro de avaliação auditiva e do processamento auditivo central para pré-escolares

Isabelle Canevari de Albuquerque; Beatriz Servilha Brocchi

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Abstract

Purpose

To develop an assessment script to observe hearing and central auditory processing in preschool children.

Methods

To The script was prepared based on a search in the Scielo databases and in the library of a university in the state of São Paulo using the following keywords: “central auditory processing”, “hearing and language”, “auditory processing disorders”, “auditory processing in preschool children”, and “vocabulary assessment”, resulting in the selection of fourteen articles and two books. Then, questions related to auditory development and a script for assessing central auditory processing were prepared.

Results

The script consists of eight parts, namely: Identification and Anamnesis, Information about Mother and Pregnancy, Complaints, Auditory Development, Language Development, Motor Development, Simplified Auditory Processing Evaluation and Behavioral Audiological Assessment.

Conclusion

The script is essential, given the lack of screening instruments in the literature for central auditory processing in preschool children that thoroughly investigate the entire process that permeates the auditory and language development of children aged 43 to 47 months.

Keywords

Audiology; Speech Therapy; Language Development; Child Development; Preschool

Resumo

Objetivo

Construir um roteiro de avaliação para observação da audição e do processamento auditivo central em pré-escolares.

Método

Para elaboração do roteiro, primeiramente realizou-se uma busca nas bases de dados Scielo e biblioteca de uma universidade no estado de São Paulo, com as palavras chaves: “processamento auditivo central”, “audição e linguagem”, “distúrbios do processamento auditivo”, “processamento auditivo em pré-escolares”, “avaliação do vocabulário”, selecionando então quatorze artigos e dois livros. Foram estruturadas perguntas relacionadas ao desenvolvimento auditivo e um roteiro de avaliação do processamento auditivo central.

Resultados

O roteiro constitui-se de oito partes, sendo identificação e anamnese, dados maternos e de gestação, queixas, desenvolvimento auditivo, desenvolvimento de linguagem, desenvolvimento motor, Teste auditivo comportamental para avaliação do processamento auditivo central e avaliação audiológica comportamental.

Conclusão

O roteiro é de extrema importância visto que não há na literatura instrumentos de triagem de processamento auditivo em pré-escolares que investigue, de forma minuciosa, todo o processo que permeia o desenvolvimento auditivo e de linguagem de crianças de 43 a 47 meses.

Palavras-chave

Audiologia; Fonoaudiologia; Desenvolvimento da Linguagem; Desenvolvimento Infantil; Pré-escolar

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