Systematic reviews in Speech-Language Pathology
Revisões sistemáticas em Fonoaudiologia
Vanessa Veis Ribeiro; Carla Patrícia Hernandez Alves Ribeiro César; Raphaela Barroso Guedes-Granzotti; Priscila de Oliveira; Kelly da Silva
Abstract
The purpose of this letter is to bring some considerations about the challenges and frequent doubts in the elaboration of systematic review (SR) studies, aiming to facilitate the dialogue between research and evidence-based practice (EBP) in Speech-Language Pathology. The SR aims to synthesize data from existing scientific research on a given guiding question with a systematic and explicit method, enabling the presentation of reliable results for decision-making(1) . RS is nowadays considered the study with the highest level of scientific evidence
Resumo
A proposta desta carta é trazer algumas considerações acerca dos desafios e dúvidas frequentes na elaboração de estudos de Revisão Sistemática (RS), visando facilitar o diálogo entre pesquisas e a prática baseada em evidências (PBE) na Fonoaudiologia. A RS tem como objetivo sintetizar os dados de pesquisas científicas existentes sobre uma determinada pergunta norteadora, com um método sistematizado e explícito, possibilitando a apresentação de resultados confiáveis para a tomada de decisão(1) . A RS é considerada hoje o estudo com o mais alto nível de evidência científica.
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